Oostpool Stream livestream platform voor theater

Veelgestelde vragen Oostpool Stream

Algemene vragen

Wat heb ik nodig om de livestream te bekijken?

  1. Een apparaat om de livestream op te kijken. Bij voorkeur een tablet, laptop of PC, maar de livestream is ook te bekijken op een smartphone. Het apparaat moet in ieder geval beschikken over een recente browser (bijvoorbeeld Google Chrome, Firefox of Edge)
  2. Een goede internetverbinding. Via een vaste kabel werkt het beste, maar via WIFI of 4G is eventueel ook mogelijk.
  3. De unieke, persoonlijke toegangslink die je krijgt toegestuurd als je een livestreamticket hebt besteld.

Hoe kom ik in de livestream?

Na aankoop van een livestreamticket ontvang je van info@yourticketprovider.nl een e-mail met daarin de link naar de livestream.

Wanneer start de livestream?

De livestream start 15 minuten voor aanvang. Tot die tijd zie op de uitzendpagina een klok die aftelt.

Kan ik de unieke link doorsturen naar iemand anders?

Wij adviseren om de link NIET door te sturen naar iemand anders, als je de voorstelling ook zelf wil kijken. De unieke, persoonlijke toegangslink geeft namelijk toegang tot de livestream op één apparaat. Degene die het eerste op de link klikt, krijgt toegang tot de livestream.

Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk naar de livestream kijken?

U kunt de link op één apparaat tegelijkertijd gebruiken. Als je op meerdere apparaten tegelijk wil kijken, moet je meerdere livestreamtickets aanschaffen.

Kan ik de livestream vanuit het buitenland bekijken?

Ja, dat is mogelijk! Let hierbij wel op het eventuele tijdsverschil, de aanvangstijd is Midden-Europese tijd. Het livestreamticket kun je ook met een creditcard afrekenen.

Bestellen & Betalen

Ik vind geen e-mail van Oostpool in mijn mailbox met het livestreamticket.

Oostpool maakt voor de livestreaming gebruik van de dienst Youtticketprovider. De link voor de livestream ontvang je van info@yourticketprovider.nl. Een uur voor aanvang ontvang je een automatische herinnering.

Check eerst je spam-inbox als je geen bevestiging/streamlink hebt ontvangen.

Als je geen streamlink kan terugvinden kan je via www.ticketopvragen.nl je bestelling opvragen.

Mogen wij binnen ons huishouden met meerdere personen naar de livestream bekijken?

Je ontvangt een unieke link. Deze is op één apparaat tegelijkertijd te gebruiken. Met hoeveel mensen je naar de livestream kijkt, bepaal je zelf.

Ik wil graag bestellen voor een groep. Kan dat?

Ja dat is mogelijk. Wij sturen in dit geval de leden van de groep rechtstreeks de unieke toegangslink toe. Neem contact op met kassa@toneelgroepoostpool.nl voor het plaatsen van een groepsorder. Je levert de adressen van de leden zelf aan en betaalt per factuur.

Kan ik mijn livestreamticket retourneren?

Toneelgroep Oostpool hanteert de reguliere retourneringsvoorwaarden op livestreaming.

Kan ik een betaalbewijs krijgen van mijn aankoop met btw-percentage?

Ja, neem na aankoop contact op met kassa@toneelgroepoostpool.nl. Vermeld de voorstelling en welke (bedrijf)gegevens er op de kwitantie moet komen.

Technische vragen

Ik heb beeld maar hoor geen geluid.

Zorg ervoor dat je het geluid in de videoplayer niet hebt gedempt. Bovenin de videoplayer vind je een mute/unmute-knop

Ik zie geen un-mute knop.

Sommige instellingen van internetbrowsers blokkeren de video-controls. Probeer het via een andere internetbrowser, bijvoorbeeld Chrome of Egde. Met Safari hebben we minder goede ervaringen. 

Kan ik de livestream pauzeren, terugspoelen of later terugkijken?

Nee, de voorstelling wordt live gespeeld in Huis Oostool. De livestream is dus ook live en eenmalig en wordt niet opgenomen.

Welke browsers zijn geschikt om de livestream te bekijken?

De livestream werkt het beste op een internetbrowser die up to date is. Zorg ervoor dat je dat ruim voor aanvang hebt gecontroleerd. Geschikte browsers zijn Google Chrome, Firefox en Edge. Met Safari hebben we minder goede ervaringen.

Kan ik de livestream casten met Chromecast / AppleTV e.a op mijn TV?

Ja, dat is mogelijk. Je vindt via deze link meer info over hoe u dat kunt doen. Of lees deze snelstartgids van Google over het casten via Google Chromecast.

We adviseren je om tijdig te onderzoeken of jouw apparaat geschikt is om te casten. Tijdens de livestream is het lastig je hierbij te assisteren.

Let op, via je iPad of iPhone kun je niet naar een Google Chromecast casten. Dit kan wel via een laptop door de link van de livestream te openen in de Google Chrome-webbrowser en vervolgens het tablad te casten naar uw Chromecast (deze optie vind je in het menu, drie bolletjes rechtsboven in het scherm).

Wat moet ik doen als ik geen beeld zie of als het beeld vastloopt?

Het is vaak voldoende om de pagina in je browser te verversen. Dat doe je via de F5-knop op het toetsenbord (Windows) of Command ⌘ + R (Mac). Vaak is linksboven in de browser ook een icoontje (ronde pijl) te vinden waarmee u ook kunt verversen. Klik op de knop ‘start stream’ en vervolgens op de play-knop om de livestream te starten.

Als de livestream nog steeds niet goed werkt, kun je een van de volgende opties proberen:

  • Controleer of je de juiste toegangslink gebruikt die is gemaild en of je de enige bent die de link geopend heeft op dat moment. De livestream is slechts op 1 apparaat tegelijker te gebruiken.
  • Controleer of je de juiste internetbrowser gebruikt en of deze recent is ge-update. Geschikte browsers zijn Google Chrome, Firefox, Safari, Edge.
  • Controleer of je cookies hebt geaccepteerd.
  • Controleer of de batterij van je apparaat voldoende is opgeladen.

Is er tijdens de livestream hulp op afstand voor (technische) vragen?

Tijdens de livestream zitten we klaar om je zo snel mogelijk te helpen bij technische problemen. Mail kassa@toneelgroepoostpool.nl.

Je kan ons tijdens de livestream ook bereiken via WhatsApp: 06-42148860

Staat je vraag er niet bij?

Sluiten