Kogelvis i.s.m. Bellevue

Kogelvis i.s.m. Bellevue

Marcus Azzini | 20.09.16 t/m 15.10.16

Wat onder de huid zit is gewoon… tof

Jeffrey Dahmer verleidde tussen ’78 en ’91 zeventien jongens met hem mee naar huis te gaan. Hij verdoofde ze en hield ze weken in zijn huis, om te spelen met de levenloze lichamen, seks met ze te hebben, ze te ontleden en uiteindelijk op te eten. Hij was een van de eerste ‘celebrity serial killers’; gemythologiseerd in shockumentaries, gemerchandised tot actiepop en verafgood met fanbrieven tot ver na zijn dood in ’94.

Nick Bruckman reisde Jeff achterna en reconstrueerde de fascinatie van en voor de ‘Milwaukee Cannibal’. Hij schreef het onderbewuste van Rita, de zus van een van de nabestaanden, die wacht op haar broertje. Over jongens die zich willen overgeven en willen verdwijnen, mannen die willen bezitten en controleren, de schoonheid van het bewusteloze lichaam en de onderdrukking van al die gedachten. In regie van Marcus Azzini betasten vier jongens die grenzen. Hoe vreemd zijn die verlangens?

Meer over de voorstelling

Kogelvis is een coproductie tussen Toneelgroep Oostpool en Bellevue Lunchtheater.

De makers

Nick Bruckman studeerde aan Drama Centre London. Hij werkte als regieassistent onder andere bij De Utrechtse Spelen (Theater Utrecht) en het Staatstheater Stuttgart en was lid van de Royal Court Writers Group 2015. Kogelvis is zijn toneeldebuut.

Marcus Azzini is artistiek directeur en regisseur bij Toneelgroep Oostpool. Hij is bekend van onder andere Angels in America (selectie Nederlands en Vlaams Theaterfestival 2015, Arlecchino voor Vincent van der Valk), De OnrendabelenThey are just Kids en Lulu. Voor Bellevue Lunchtheater regisseerde hij eerder de voorstellingen Liefdes Lounge (2003) en Zonde (2006).

Credits

tekst Nick Bruckman | regie Marcus Azzini | spel Sebas Berman, Thomas Cammaert, Abe Dijkman, Jurriën Remkes | productieleiding Lowie Smink

Recensies

Scènes

'Onder regie van Marcus Azzini en met vaak goede teksten van de debuterende Nick Bruckman wordt Dahmer echter niet als een moordlustige kannibaal neergezet, maar zien we juist de schoonheid en zijn zachte kant om zo zijn beweegredenen misschien iets beter te begrijpen.'

Groene Amsterdammer

'Gruwelijk. mooi'

Media

Scenefoto's

Sluiten